Sunday, March 05, 2006

do you know what "hiraya" means?

i saw this posted at friend pima's LJ account, and i liked it a lot Ü thought i'd share it with you..

nais liparin
ng aking hiraya
ang daigdig na
habambuhay mag-iisa

nais hagkan
ng aking mga labi
ang pait na
kailanma’y di mapapawi

nais yakapin
ng aking dibdib
ang kalungkutang
di na mawawalay

nais matunton
ng aking diwa
ang sikhayong
lubos na mapagdurusa

nais maramdaman
ng aking puso
ang lahat ng sakit
gayon upang matapos na

ang paghinga
ang paglaban
ang pagsubok
ang pagmamahal
ang kawalang-katiyakan

upang masimulan
sa wakas

ang pagbuhay…

* * *
hehe. sounds depressing.. but i like it. i'm not sad right now. in fact, i'm quite happy. but still, stuff like this appeals to me. go figure. maybe sam can shed some light on this. (hey, i know you read my blog, ok?! you'd better drop me a note on my cbox.. or write a comment here. my blog is "lonely" for lack of input hehehe)

No comments: